sunnuntai 9. tammikuuta 2011

Mixi Facebook



Mixi on japanilaisten vastine (ja kilpailija) Facebookille. Useimmat paikallisista ystävistäni eivät ole liittyneet Facebookiin, vaan Kenji Kasaharan keksimään Mixiin. Oon käsittänyt, että suurin ero Facebookin ja Mixin välillä on Mixin paikallisuus Facebookin tavoitellessa ihmisiä linkkaantumaan maailmanlaajuisesti. Vaikka Mixi on täällä siis suositumpi, Facebook koittaa koko ajan kovasti laajentaa Japanin markkinoitaan (ja Mixillä riittää puuhaa saada jengi pysymään omalla sivullaan).

Itse en oo Mixiin liittynyt eli ei oo käyttäjäkokemuksia (onko kellään?). Pari blogia ja Facebook riittävät mulle..

6 kommenttia:

Steps kirjoitti...

Mun mies on ollut Mixissä joitakin vuosia ja kuulemma mennyt vuonna 2010 paljon enemmän Facebookin tyyliseksi. En ole varma muistanko ihan väärin, että onko se nykyään jotenkin osanakin FB:a.

Mun mies henk.koht. tykkää Mixistä enemmän, koska saa siellä paremmin kontaktin Japanin kavereihin kun FB:ssa.

sc kirjoitti...

Oho. Hauskan niminen - ja ihan supertylsän näköinen saitti :)

Mulla thaitutuista ja -kavereista juuri kukaan ei vielä reilu vuosi takaperin ollut liittynyt Facebookiin vaan kaikki käyttivät Hi5-nimistä verkkoa. Mutta kuten arvata saattaa, tänään tilanne on jo ihan toinen enkä oo yhtään varma onko Hi5 säilyttänyt asemaansa tossa rinnalla ollenkaan. Se on yksi hurjimman näköisistä nettisivuista mitä tiedän. Maailman eniten vilkkuvia, liikkuvia, soivia ja värikkäitä elementtejä :D

Terveisiä!

Milla kirjoitti...

Niina: Ei taida vielä Mixi olla osa Facebookia, mutta kaiketi on ottanut sieltä elementtejä kuten "tykkää" -jutun ja ehkä muitakin. Just ton takia mäkin oon miettinyt Mixiin liittymistä, että pystyis oleen paremmin yhteyksissä näihin ystäviin. Mutta katostaan nyt viitsinkö joka paikkaan tunkea..
Sc: You said it.
Mäkin tiedän ton Hi5:n, mutta mun japanilaisista ystävistä kovin moni ei oo siellä. Eri meiningit näköjään eri maissa. Saa nähdä jyrääkö FB ne kaikki..

Anonyymi kirjoitti...

http://www.digitoday.fi/viihde/2011/01/11/facebook-floppasi-japanissa/2011392/66

Tällanen uutinen oli just. Mape

Ganbatte kirjoitti...

Hei!

Mixiin pitänee olla Japanilainen kännykkäliittymä tai .edu meiliosoite.

t, Sanna

Milla kirjoitti...

Mape: Joo, Mixi sallii aliakset, FB ei. Mun ystävätkin on siellä lempinimillään tms.
Sanna: Aa, en tiennytkään tuota. Ja kaiket pitää myös saada joltain kutus Mixiin, eli sinne ei voine mennä tosta vaan.